Alla inlägg den 20 maj 2010

Av Agnes Lundgren - 20 maj 2010 19:18

BVC idag alltså. Körde dubbelvagnen för tredje dagen i rad med lyckat resultat. Det är fortfarande knepigt att trösta Tyra i vagnen men det går bättre och bättre.

Sjalen vinner fortfarande överlägset men det är skönt att ge rygg och ben en paus ibland.

Barnen fick klart godkänt, Tyra väger 7 kilo nu. Hon har alltså dubblat sin vikt sedan födseln.

Vi pratade vaccin och vi vägrar fortfarande vaccinera. Skönt att de kan så mycket på Familjehälsan. Det är liksom inget konstigt att man inte vill vaccinera eller ge d-droppar. D-droppar behöver man tillsätta om man antingen har rikitis-benägenhet eller är vegetarian och bor i en källare utan fönster och aldrig går ut...

Vaccin tror jag inte att någon egentligen behöver så länge man är observant och tar symptom på allvar.

Kan varmt rekommendera att googla "Think twice" på ämnet och att läsa "Små råd till unga föräldrar" och "Föräldrar och barn", båda från FALK förlag. I den förstnämnda beskrivs de vanliga barnsjukdomarna ingående.


Sköterskan tyckte att Lova var så försigkommen och verkade nöjd med hur vi

gjorde hemma. Inte utan att man får ryckningar i stoltnerven...


Hemma ramlade Lova och skrapade magen, knäet och armarna. Stackarn. Hon har aldrig slagit sig så illa förr (om man undantar nyårsafton när en flisa av tanden rök i badkaret. Halkmatta till mormor!). Plåster på knät och frysta hallon i munnen.

Det gjorde ont på mig också...


Sen ritade Lova på halva sig när jag lagade mat. Mycket tjusigt.


Vidare har jag lämnat den hemska dieten bakom mig efter ett besök hos en ayurvedaläkare där jag fick en annan, betydligt trevligare, sattvisk diet och även en medicin. På måndag ska jag till Veda Lila på Barnhusgatan och shoppa loss.


Över och ut, ut i naturen! Välsignade väder!

Presentation

"/.../ Att skrämma skrutt är inte svårt, de faller lätt i gråt,
men de är ännu lättare att trösta efteråt."
ur "Vem ska trösta knyttet?" av Tove Jansson

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards