Alla inlägg den 11 maj 2010

Av Agnes Lundgren - 11 maj 2010 20:51

Vilket väder! Jag kände mig ruskigt ball när jag åkte in till stan idag.

Fina profetfödarbyxor från Zapata, Tyra i sjalen, världens snyggaste Lova i vagnen och solglasögon på lilla nästippen.

Alltså, jag hade ju andra kläder på mig också men det här är ju inte en modeblogg så dem lämnar vi därhän. Jag kände mig ball, så var det med det.


Föräldragrupp idag, då. Jag hade (helt i onödan visade det sig) skickat hem Lova och Johan eftersom jag inte trodde att Lova fick komma men se, det hade hon fått.

Nästa gång får hon följa med och titta på alla galet söta små bebisar.

Jag pratade för mycket som vanligt och Tyra kräktes på lekmattan. Succé!


Det var en tvåbarnsmamma till där som hade haft en nästan identisk första förlossning som jag.

Jag borde så hårt gå i terapi för min första förlossning. Jag var nära att börja gråta när vi skulle berätta om våra förlossningar. Jag kanske borde ha låtit tårarna komma istället för att hålla igen och babbla på som en annan toka.

(Ska jag skriva "förlossning" en gång till?)


Promenerade till Skanstull efteråt för det var ju så galet soligt! Att ta bussen hade varit pinsamt.

Kom hem till potatismos, hel dinkel, surkål och rostade solrosfrön.

Jag fick naturligtvis histaminpåslag och får nu uppbåda all min kraft för att inte slita huden av armar, ben och hals. Underbart.

Nu måste jag alltså prova alla ingredienser i det jag åt var för sig i tre dagar för att se vad det var jag inte tålde. Jag längtar.


Vad mer? Jo, mitt paket från Näva har kommit! En undertröja och ett linne till Lova, båda i fin ull.

Nu får jag inte köpa fler saker till vare sig mig eller barnen förrän nästa månad om vi ska kunna äta ordentlig mat här hemma.


Nu ska vi se om jag lyckas tvätta en enorm fårfäll jag hittade (!) utanför grovsoprummet, koka korndryck och mer dinkel och lägga bönor i blöt innan jag dör av trötthet.


Suss gott!


Presentation

"/.../ Att skrämma skrutt är inte svårt, de faller lätt i gråt,
men de är ännu lättare att trösta efteråt."
ur "Vem ska trösta knyttet?" av Tove Jansson

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards