Direktlänk till inlägg 4 maj 2010

Hej.

Av Agnes Lundgren - 4 maj 2010 16:37

Här kommer ett första inlägg i vad som, förhoppningsvis, blir en lite bättre blogg än min förra, www.ekobarn.bloggagratis.se .

Där skrev jag långt och ambitiöst och således sällan.

Den här gången tänkte jag vara lite rappare i vändningarna.


Jag alltså. Vem är jag då?

Jag är en tvåbarnsmamma på 24 år som är svag för mina vackra, kloka barn, min vackra, kloka man, orientalisk musik, ekologi, vackra saker, märkliga tesorter, handarbete, antroposofiska böcker om barnuppfostran och välproducerade TV-serier.


Jag är mindre svag för vår nuvarande regering, kött, plast, halvfabrikat, flygplan, sexualiserat barnmode, vaccinationer, actionfilm, TV, Disney och liknande genomruttna, utsugande, könsrollscementerade, manipulerande, historeförvanskande "barnkultur"-producenter.


Jag lider av vad som inom kinesisk medicin kallas för tunnt blod och för stark yang och vad som inom västerländsk medicin kallas "Öh... Ta en tablett!".

Jag har ätit olika former av allergimedicin sedan jag var liten och legat på akuten med sönderriven hud otaliga gånger. Den här bloggen kommer, bland annat, att handla om min kamp för att bli symptomfri. Just nu går jag hos en akupunktör som verkar riktigt bra och har satt mig på en riktigt tråkig diet.

Alltså kommer den här bloggen att handla en del om mat också...


Min äldsta dotter fyller 3 år i september. Alltså kommer den här bloggen att handla en del om trots och alla fantastiska, hjärtskärande, hemska, underbara saker som föräldraskap handlar om.


Min yngsta dotter föddes i mitten av februari. Alltså kommer den här bloggen att skrivas med en hand.


Waldorfförskola var självklart, jag kommer att berätta varför.


Vad mer? Stay tuned.


Puss

 
 
Vicke

Vicke

4 maj 2010 17:02

då väntar jag med spänning på varför du valde Waldorf, jag arbetar i en privat förskola

http://animeramedvicke.bloggplatsen.se

 
Ida

Ida

5 maj 2010 20:22

Jag kommer följa er här också.

http://zandrama.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes Lundgren - 28 maj 2010 18:52

Nu flyttar jag bloggen till   www.lillaskruttet.wordpress.com   Jag gör det inte för att jag direkt vantrivs här men jag måste kunna blogga från mobilen och wordpress hade en sån tjusig och enkel app till iPhone.   Häng på! ...

Av Agnes Lundgren - 24 maj 2010 11:26

Sådär ja. Då har jag varit på Veda lila och handlat diverse ayurvediska preparat som förhoppningsvis ska hjälpa mig i kampen mot allergi och stress. Dessutom lyxade jag till det med lite rosenvatten och så blev det Neemolja och Ghee till Johan.  ...

Av Agnes Lundgren - 21 maj 2010 17:11

Jag är inte gjord för barnvagnar. Jag blir tokig av att försöka få logistiken att funka. Nej, nu blir det bärsjal för hela slanten. Ryggen får säga vad den vill. ...

Av Agnes Lundgren - 20 maj 2010 19:18

BVC idag alltså. Körde dubbelvagnen för tredje dagen i rad med lyckat resultat. Det är fortfarande knepigt att trösta Tyra i vagnen men det går bättre och bättre. Sjalen vinner fortfarande överlägset men det är skönt att ge rygg och ben en paus ibl...

Av Agnes Lundgren - 18 maj 2010 17:32

Alltså, jag älskar Skansen. Jag blir som ett mycket litet barn när jag får gå dit och överväger starkt ett årskort så att jag kan gå dit varje dag. Jag vill bo på Skansen. Idag var vi på Skansen. Vi var 11 stycken vuxnaoch barn i en enda rör...

Presentation

"/.../ Att skrämma skrutt är inte svårt, de faller lätt i gråt,
men de är ännu lättare att trösta efteråt."
ur "Vem ska trösta knyttet?" av Tove Jansson

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards