Alla inlägg den 6 maj 2010

Av Agnes Lundgren - 6 maj 2010 10:02

Jag har, sedan Tyra föddes, stressat over det faktum att vi, när Lova börjar på sexårsverksamhet, måste lämna ett barn på dagis vid Mariatorget och ett barn i skolan i Hökarängen.

Eftersom vi bor i Rågsved skulle det innebära minst hundra byten varje morgon och ett arbete med helt orealistiska tider.


Jag har därför varit den jobbiga köföräldern som ringer förskolor och frågar hur man ligger till, förklarar att man har två syskon och väldigt behjärtansvärda skäl och är inte deras förskola den allra, allra bästa?

Tyvärr utan resultat tills, hör och häpna, den förskola jag allra helst ville att barnen skulle gå på ringde och meddelade att Lova har en plats i höst och Tyra hösten 2011!

Perfekt!

Förskolan ligger på samma tunnelbanelinje som skolan. Barnens kusiner bor inte så långt därifrån och Lovas gudmor/barnens faster bor runt knuten.

Halleluja.


Idag ska vi dit och skriva papper! Det kallar jag flyt.

Presentation

"/.../ Att skrämma skrutt är inte svårt, de faller lätt i gråt,
men de är ännu lättare att trösta efteråt."
ur "Vem ska trösta knyttet?" av Tove Jansson

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards